Knude uden ende #2
Knude uden ende indgår i en serie på fire knuder. De består alle af lange stykker forvitret syntetisk materiale med en tidligere industriel funktion.
Knuderne er bundet, så de fremstår uden start og endepunkt. Knuderne er bundet som såkaldte ‘kællingeknuder’ eller knuder, der opstår ved tilfældig sammenfiltring. Knuderne kan på den måde ses som en illustration af en absolut fysisk sammenhæng eller forbundethed, eller som et billede på vanskeligt løselige problemstillinger.
Materiale / dimensioner: Gummibånd ca Ø23 cm.
Udgave: Unikaobjekt #1.
Eksponering: Stadens Museum for Kunst, Christiania, september 2020.
Oprindelse: Fundet materiale.
Produktion: Eget værksted i Burmeistersgade, 2016.
Foto: @brianengblad
Signalsøjle gul med sort hul
Signalsøjlerne er oprindeligt fortøjringspæle. De er fundet, efter en kraftig efterårsstorm, på bredden af en dæmningssø. Søjlerne er nærmest gennemædte af pæleorme, i et fascinerende hullet mønster. Søjlerne er gennemtørret og slebet med slibevifte.
Hver søjle har sin egen signatur ved indhug, gennemboring eller med en glat overflade. Alle søjlerne er brændt med den japanske shou sugi ban teknik. Indgreb der giver hver søjle sin egen signalidentitet med referencer til primitive kulturers kommunikationsformer. Hver søjle står på en sokkel således, at de står let svævende på gulvfladen.
Materiale / dimensioner: Pommersk fyr, linolie, gasbrænding, højde 210 cm, krydsfiner 30x30 cm
Udgave: Unikaobjekt.
Eksponering: Stadens Museum for Kunst, Christiania september 2020.
Oprindelse: Dæmningsøen ved broen til Refshaleøen, København 2018.
Produktion: Eget værksted i Burmeistersgade, 2020.
Knude uden ende indgår i en serie på fire knuder. De består alle af lange stykker forvitret syntetisk materiale med en tidligere industriel funktion.
Knuderne er bundet, så de fremstår uden start og endepunkt. Knuderne er bundet som såkaldte ‘kællingeknuder’ eller knuder, der opstår ved tilfældig sammenfiltring. Knuderne kan på den måde ses som en illustration af en absolut fysisk sammenhæng eller forbundethed, eller som et billede på vanskeligt løselige problemstillinger.
Materiale / dimensioner: Gummibånd ca Ø18 cm.
Udgave: Unikaobjekt #1.
Eksponering: Stadens Museum for Kunst, Christiania, september 2020.
Oprindelse: Fundet materiale.
Produktion: Eget værksted i Burmeistersgade, 2016.
Foto: @brianengblad
Price on request
Knoglerne er fundet i Themsen under ebbetilstand. Knoglerne er sandsynligvis ældgammelt slagteaffald, fra både hushold og slagtere i London, hvor Themsen fungerede som datidens affaldsspand. Knoglestykkerne er i årevis blevet skuret mod stenene på Themsens bund og har således fået de bløde former.
Knoglerne er oliebehandlet og sammensat i nye skulpturelle formationer forbundet af stålstænger. Skulpturerne er inspireret af molekylære strukturer som fragmenterede dele af et dyrs organisme og som figurative illustrationer af en konstant sammenhæng mellem alt.
Materiale / dimensioner: Dyreknogler, rustfrit stål.
Udgave: Unikaobjekter.
Eksponering: Nag store.
Oprindelse: Themsen, London 2010.
Produktion: Margretheholmen, Refshaleøen, 2011.
Foto: Egne foto.
Sold
Signalsøjlerne er oprindeligt fortøjringspæle. De er fundet, efter en kraftig efterårsstorm, på bredden af en dæmningssø. Søjlerne er nærmest gennemædte af pæleorme, i et fascinerende hullet mønster. Søjlerne er gennemtørret og slebet med slibevifte.
Hver søjle har sin egen signatur ved indhug, gennemboring eller med en glat overflade. Alle søjlerne er brændt med den japanske shou sugi ban teknik. Indgreb der giver hver søjle sin egen signalidentitet med referencer til primitive kulturers kommunikationsformer. Hver søjle står på en sokkel således, at de står let svævende på gulvfladen.
Materiale / dimensioner: Pommersk fyr, gasbrænding, højde 150 cm, krydsfiner
Udgave: Unikaobjekt.
Eksponering: Stadens Museum for Kunst, Christiania september 2020.
Oprindelse: Dæmningsøen ved broen til Refshaleøen, København 2018.
Produktion: Eget værksted, Burmeistersgade, 2020.
Podiet rummer et uddrag af indsamlede naturlige og industrielle genstande, der er forarbejdet og forvitret af sol, vind og vand. Genstandene er et udtryk for den organiske skønhed, der er overalt i det naturlige miljø omkring os. Podiet fremstår som et inspirationsarkiv. Podiets genstande indeholder en fortælling om et fortidigt liv. Genstandene er kendetegnet ved ikke at have en prædefineret funktion, og de kan således ses som en kontrast til gængse nyproducerede forbrugsgenstande. Podiesamlingen er et udtryk for naturen som suveræn formgiver.
Knude uden ende indgår i en serie på fire knuder. De består alle af lange stykker forvitret syntetisk materiale med en tidligere industriel funktion.
Knuderne er bundet, så de fremstår uden start og endepunkt. Knuderne er bundet som såkaldte ‘kællingeknuder’ eller knuder, der opstår ved tilfældig sammenfiltring. Knuderne kan på den måde ses som en illustration af en absolut fysisk sammenhæng eller forbundethed, eller som et billede på vanskeligt løselige problemstillinger.
Materiale / dimensioner: Gummibånd ca. Ø22 cm.
Udgave: Unikaobjekt #1.
Eksponering: Stadens Museum for Kunst, Christiania, september 2020.
Oprindelse: Fundet materiale.
Produktion: Eget værksted i Burmeistersgade, 2016.
Foto: @brianengblad
Signalsøjlerne er oprindeligt fortøjringspæle. De er fundet, efter en kraftig efterårsstorm, på bredden af en dæmningssø. Søjlerne er nærmest gennemædte af pæleorme, i et fascinerende hullet mønster. Søjlerne er gennemtørret og slebet med slibevifte.
Hver søjle har sin egen signatur ved indhug, gennemboring eller med en glat overflade. Alle søjlerne er brændt med den japanske shou sugi ban teknik. Indgreb der giver hver søjle sin egen signalidentitet med referencer til primitive kulturers kommunikationsformer. Hver søjle står på en sokkel således, at de står let svævende på gulvfladen.
Materiale / dimensioner: Pommersk fyr, linolie, gasbrænding, højde 210 cm.
Udgave: Unikaobjekt.
Eksponering: Stadens Museum for Kunst, Christiania september 2020.
Oprindelse: Dæmningsøen ved broen til Refshaleøen, København 2018.
Produktion: Eget værksted i Burmeistersgade, 2020.
Aluminiumsstykket er fundet under dykning ved Helsingborg industrihavn. Aluminiumsstykket fremstår som et rent skulpturelt udtryk. Stykket er blevet blevet slået mod sandbund og stenmole, hvoraf det tilfældige udtryk og formen er opstået. Stykkets fine porøse og slebne kanter er udtryk for den voldsomhed, og naturens konstante bearbejdning, som naturen kan give. Aluminiumsstykket er renset med højtryksspuler og behandlet med oxalsyre.
Materiale / dimensioner: Aluminum 63x54x43 cm, 2,5 kg.
Udgave: Unikaobjekt.
Produktionsår: 2017.
Eksponering: Stadens Museum for Kunst, Christiania september 2020.
Oprindelse: Helsingborg Industrihavn 2014, Helsingborg, Sverige.
Produktion: Eget værksted i Burmeistersgade.